12 Mayıs 2016 Perşembe

SENDEN ÖNCE BEN ( #1) / KITAP YORUMU



Kitap Adı: Senden Önce Ben
Orjinal Adı: Me Before You
Yazar: Jojo Moyes
Çevirmen: Ayşe Görür
Sayfa Sayısı: 480
Yayınevi: Pegasus
Çıkış Tarihi: Nisan, 2013
Puanım: 4/5



          Merhaba,

Bugün sizlerle uzun zaman önce bitirdiğim ama üşendiğim için yapamadığım kitap yorumunu yapacağım.

Kitabı bitireli uzun bir zaman oldu. Bu kitaptan önce Yabancı- Şahmeran'ı okudum. Yabancı'dan önce ise uzun bir reading slumptaydım. Bu nedenle en kolay kitabı bile okuyamıyordum, konuları ilgimi çekmiyordu. Okumaya başlıyordum en fazla 50 sayfa falan okuyordum. Bu kitaptan önce Yabancı- Şahmeran'ı çok beklemiştim. Yabancı'yı alır almaz başladım ve sınav haftamda olmasına rağmen 4 günde 600 sayfayı bitirdim,daha kısa sürede de bitirebilirdim ve bu şekilde bütün duvarları yıktım ve reading slumptan çıktım.

Daha sonra kitaplığımdaki en kalın ve yazı puntosu en küçük olan kitabı seçmeye çalıştım. Çünkü bunun beni daha da çok motive ettiğini gördüm. Vee Senden Önce Ben'e başladım. 
Kitap... Güzel bir kitap. Yani kapak olsun, arka kapak tasarımı olsun, yazıları olsun güzeldi. 

Zaten Pegasus Yayınları'nın kötü bir kitap çıkardığını görmedim. Kitabın kapağında ki kitap başlığına dokunduğumda o yumuşaklığı hissetmek çok hoşuma gitti.  

Kitabın konusunu beğendim. 

Son yüz sayfa falan aşırı hoşuma gitti ama ondan öncesi için çok da geçerli değil. Bazı bölümlerde çok olmasa da biraz sıkıldım. Ne bileyim bana detay biraz fazla geldi. Aslında romanı roman yapan detaydır ama bana fazla geldi. 

Zaten kitabın 17 Haziran 2016'da Türkiye'de vizyona girecek. Fragmanı izledim ve çok beğendim. Zaten Will Traynor ( Sam Claflin)'i canlandıran Açlık Oyunları'ndaki Finnick. O adamın kendisini de, oyunculuğunu da çok seviyorum zaten. Ama Louisa Clak'ı böyle hayal etmemiştim. Aslında onun yerinde kendimi hayal ederek okuduğum için Emelia Clarke'yi, kelimenin tam anlamıyla özdeşleştiremedim. Ama o hayat enerjisini veriyor. Film için sabırsızlanıyorum. Zaten Film'i izledikten sonra ona da ayrı bir şekilde yorum yaparım.


    


Kitabın sonu çok güzeldi. Son kısımlarda uzun zaman sonra ilk kez hayatımla ilgili bir kararı ben vereceğim gibi ( cümleyi bulamadım ve aklım da kalan kadarıyla yazdım) bir cümle vardı ve beni çok etkilemişti. Final kısmında mektuptaki adımlar falanda çok hoşuma gitti. 

Beni ağlattı.  

Puanım 4/5 o bir puanı da sıkılarak okuduğum kısımlardan kırdım. Gittikleri yerleri, yedikleri yemekleri en detaylı kısmına kadar anlatması falan. Yoksa kitapta eksik yok dediğim gibi fazla var. 

Okumanızı tavsiye ederim.

Birde ikinci kitabı çıkacak galiba Senden Sonra Ben. O kitapta ne anlatılacak hiçbir fikrim yok.




#pembevekitap

Bunun gibi konsept fotoğrafları için instagram hesabımı takip etmeyi unutmayın :)

Yazdıklarımı okuyan ve okuyacak olan herkese çok teşekkür ederim.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder