28 Mayıs 2016 Cumartesi

8 SANIYE FILM YORUMU / 2015







        Merhaba,

Bugün bir film yorumuyla sizlerleyim. 

Film çıkalı uzun bir zaman oldu ama şuan izleme fırsatı buldum ve aslında filmi izlemek için ne kadar geciktiğimi şuan anladım.

Senaryo olsun, oyuncular, oyunculuklar olsun gerçekten çok profesyoneldi. Film yapısı gereği fazla efekt bulunduruyordu. Bunu batırmamışlar olmasını gerçekten beğendim. Rüyalar o kadar gerçekti ki...

Şimdide size kendi bakış açımla filmin konusundan bahsetmek istiyorum. Spoiler verebilirim izlememiş olanlar detay öğrenmek istemezlerse buraları atlasınlar. Ve unutmayın bu benim filmden anladığım. belki yanlış anladığım şeyler vardır, oladabilir.

Esra Almanya'da doğup, büyümüş bir Türk'tür. kendinden büyük 3 ablası vardır ve oldukça şımarık yetişmiştir. bazı nedenlerden dolayı 7 yaşlarında ablası ve eniştesiyle yaşamaya başlamış ve bunu üniversite hayatına kadar devam ettirmiş. bir nevi onların küçük kıza olmuştur ama anne ve babasını da ihmal etmemektedir. 

küçüklüğünden beri ona yol gösteren rüyalar olmuştur. Rüyası sayesinde annesini ölümden kurtarmıştır ve yolları Tayfun'la kesişir ve güzel bir aşk yaşamaya başlarlar ve Esra ailesini karşısına alarak Tayfun'la evlenir. Evlilikleri güzel gitmektedir ama hem maddi durum hemde Esra'nın rüyaları işleri zorlaştırmaktadır ve evlilikleri boşanmayla biter.

Tayfun yaptıklarından pişmandır ama iş işi geçer. 

Esra geceleri yaptığı barmenlik işine devam eder ve ailesinin desteğiyle kısa zamanda toparlanır. Ancak iş yerinde yaşadığı sorunlar onu olaylı bir istifaya sürükler ve yeni bir aşkın kapısını açar. Mo (Muhittin). Aşkları Esra'nın rüyaları haricinde iyi gitmektedir. Ama Mo zaten Esra'yı öyle kabullenmiştir ve küçük sorunlar haricinde işler yolundadır. 

Ancak bir gün bir rüya görür ve uyanınca duvarın arkasını gördüğünü fark eder. Bu onu yıkar. Ne kadar rüya olduğuna inanmak istese de gerçek budur. Hastaneye yatırılır ve şizofreni teşhisi konur. Gözlem altında tutulur ve Esra iyi olduğuna herkese inandırdığında oradan kurtulur.

 Bunlar yaşanırken Mo ona destek olmuştur ancak bulaştığı kötü işler Esra'nın hayatını olumsuz etkilemeye başladığında ayrılırlar. Durdurulamayan rüyalar Mo'yla ayrıldıklarında durulsa da son bulmamıştır ve Esra bir sabah uyandığında hayatına en iyi şekilde devam etmeye karar verir ve o gün fark eder ki rüyalarında ona yol gösteren adam gerçekten vardır ve bir yazardır. 

küçük bir araştırmadan sonra ona ulaşmanın bir yolunu bulur ve aslında yaşamaya ondan sonra başlar.

Esra özgür bir karakterdi. kimsenin dediğine uymaz kimseyi umursamazdı ve hep kendi bildiğini okuyan bir karakterdi. Yazarla tanıştıktan sonra teşekkür etmeyi de öğrendi diyebiliriz.

Ben sadece Esra ve eniştesinin ilişkisine takıldım. Filmin başından beri hal ve tavırlarından eniştesinin ondan hoşlandığını düşünmüştüm ancak bunun baba-kız arasındaki sevgi olduğunu filmin sonunda anladım. Hiç eniştem yok belki de bu yüzden.

Film bittiğinde boğazımda bir düğüm oluştu ve yutkunamadım.

İzlediğinizde bir şey kaybetmez aslında kazanırsınız.







Bana instagram hesabımdan ulaşabilirsiniz.

Yazdıklarımı okuyan ve okuyacak olan herkese çok teşekkür ederim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder